ForsideUddannelseEfteruddannelseMasterTrivsel og psykologisk velfærd

Enkeltmodul - Master i Trivsel og psykologisk velfærd

Trivsel og pædagogisk psykologi

Udforsk læring, udvikling og trivsel i pædagogiske miljøer! Fra teori til praksis lærer du at forstå og skabe meningsfulde forandringer i din professionelle praksis.

Søg optagelse

Enkeltmodul - Master i Trivsel og psykologisk velfærd

Søg optagelse

Aalborg
  • 25.800 kr.
En del af Master i Trivsel og psykologisk velfærd
Trivsel og psykologisk velfærd
Efterår 2025
Ansøgningsfrist
1. juni 2025

Velkommen til vores valgfag Trivsel og pædagogisk psykologi.
Vil du forstå de komplekse processer bag læring, udvikling og trivsel i pædagogiske miljøer? Vores modul giver dig redskaber til at blive klogere på disse emner og udforske deres sammenhæng. Fra teori til praksis vil du lære at udføre empiriske undersøgelser i din egen praksis. Bliv rustet til at skabe meningsfulde forandringer og dygtiggøre dig professionelt.

Dette modul er skræddersyet til at uddanne pædagogisk professionelle, der arbejder med at sikre bæredygtig udvikling og trivsel hos børn og unge. Det kan være dig som er underviser eller pædagog, leder eller konsulent.

Skab værdi for dig og din organisation

Dybdegående forståelse af psykologiske begreber og metoder

Dette modul udstyrer dig med fundamentale psykologiske begreber og teorier samt effektive metoder til at analysere trivsel og psykologisk velfærd. Du vil mestre at anvende disse teorier i virkelige situationer og formidle komplekse udfordringer på en professionel måde. Desuden vil du erhverve kompetencer til at reflektere over din egen faglige vækst og integrere psykologisk viden i dine professionelle praksisser.

Problem-baseret Læring

Vi tror på at læring sker bedst, når den er baseret på virkelige udfordringer. Derfor bruger vi problemorienteret projektarbejde (PBL), hvor du får mulighed for at anvende din viden i situationer fra egen hverdag. Gennem modulet får du muligheden for at arbejde med udfordringer, der er relevante for din egen virksomhed eller organisation. Gennem vejledning guider vi dig igennem processen, så du kan omsætte teori til praktisk kunnen.

Styrk dit netværk gennem tværfagligt samarbejde

Gennem modulet får du mulighed for at netværke med andre faggrupper, hvilket styrker dit professionelle netværk. Dette samarbejde giver dig nye perspektiver og en bredere forståelse af psykologiske problemstillinger inden for pædagogik. Ved at dele viden og erfaringer med andre fagfolk kan du udvikle dine kompetencer og skabe værdifulde kontakter, der kan støtte dig i at udføre empiriske undersøgelser i din egen praksis og blive rustet til at skabe meningsfulde forandringer og dygtiggøre dig professionelt.

Seminardatoer, undervisningssted og øvrige udgifter

Hør mere om uddannelsen

Er du klar til at tage det næste skridt i din uddannelse? Vi vil gerne holde dig opdateret og sørge for, at du er blandt de første, der får besked, når vi afholder arrangementer. Eller hvis du gerne vil høre mere om vores spændende uddannelse! Tilmeld dig og kom på listen.

Tilmeld dig her

Kontakt og spørgsmål

Adgangskrav og optagelse

Adgangskravene til uddannelsen består af to dele. Der stilles både krav om et bestemt uddannelsesniveau samt krav om relevant erhvervserfaring.

Muligheder for enkeltfag

Enkeltfag er en mulighed for dig, der ikke nødvendigvis ønsker at afslutte en fuld deltidsuddannelse.

Du kan se andre enkeltfagsmuligheder her.