ForsideUddannelseEfteruddannelseMasterTrivsel og psykologisk velfærd

Enkeltmodul - Master i Trivsel og psykologisk velfærd

Trivsel i det moderne arbejdsliv

Udforsk trivsel på arbejdspladsen! Dette modul giver dig indsigt i begrebet trivsel i en organisationsmæssig kontekst samt træning i trivselsfremmende interventioner. Vi dykker ned i udfordringerne ved moderne arbejdsliv og udforsker arbejdsmiljømodeller til at forstå og forbedre trivslen på forskellige niveauer i organisationen.

Søg optagelse

Enkeltmodul - Master i Trivsel og psykologisk velfærd

Søg optagelse

Aalborg
  • 25.800 kr.
En del af Master i Trivsel og psykologisk velfærd
Trivsel og psykologisk velfærd
Efterår 2025
Ansøgningsfrist
1. juni 2025

Velkommen til vores valgfag om Trivsel i det Moderne Arbejdsliv.
Dette modul giver dig indsigt i begrebet trivsel i en organisationsmæssig kontekst samt træning i trivselsfremmende arbejdsmiljøinterventioner. Vi dykker ned i udfordringerne ved moderne arbejdsliv og udforsker tidligere og nyere arbejdsmiljømodeller til at forstå og forbedre trivslen på forskellige niveauer i organisationen.

Dette modul er skræddersyet til at uddanne kernepersonale, der arbejder med at sikre bæredygtig udvikling og trivsel i organisationer Det er relevant for dig, der ønsker at styrke dine kompetencer ift. at fremme trivsel inden for f.eks. private virksomheder, skoler, kommuner, sundhedspleje mm.

Skab værdi for dig og din organisation

Optimering af trivsel og arbejdsmiljø: Et skræddersyet modul

Dette modul udruster dig med nøgleværktøjer til at forstå og forbedre trivsel og arbejdsmiljø i din organisation. Gennem praktiske øvelser og refleksion styrker du dine evner til at identificere udfordringer og løsninger vedrørende trivsel og arbejdsmiljø samt formidle dine indsigter klart og overbevisende. Dette modul er designet til at maksimere dine kompetencer og bidrage til din professionelle udvikling, samtidig med at det styrker din organisations evne til at skabe et sundt og produktivt arbejdsmiljø.

Problem-baseret Læring

Vi tror på at læring sker bedst, når den er baseret på virkelige udfordringer. Derfor bruger vi problemorienteret projektarbejde (PBL), hvor du får mulighed for at anvende din viden i situationer fra egen hverdag. Gennem modulet får du muligheden for at håndtere udfordringer, der direkte vedrører din virksomhed eller organisation. Med personlig vejledning leder vi dig gennem processen, så du kan anvende teori i praksis med fokus på din konkrete situation.

Styrk dit netværk gennem tværfagligt samarbejde

Gennem dette modul får du mulighed for at netværke med andre faggrupper, hvilket beriger din forståelse af trivsel i moderne arbejdsliv. Samarbejdet åbner op for nye perspektiver og indsigter i komplekse psykologiske problemstillinger inden for organisatorisk trivsel. Ved at dele viden og erfaringer med andre fagfolk kan du udvikle dine kompetencer og etablere værdifulde kontakter, der kan styrke din indsats for at implementere trivselsfremmende tiltag på arbejdspladsen og fremme tillidsfremmende fællesskaber i din karriere.

Seminardatoer, undervisningssted og øvrige udgifter

Hør mere om uddannelsen

Er du klar til at tage det næste skridt i din uddannelse? Vi vil gerne holde dig opdateret og sørge for, at du er blandt de første, der får besked, når vi afholder arrangementer. Eller hvis du gerne vil høre mere om vores spændende uddannelse! Tilmeld dig og kom på listen.

Tilmeld dig her

Kontakt og spørgsmål

Adgangskrav og optagelse

Adgangskravene til uddannelsen består af to dele. Der stilles både krav om et bestemt uddannelsesniveau samt krav om relevant erhvervserfaring.

Muligheder for enkeltfag

Enkeltfag er en mulighed for dig, der ikke nødvendigvis ønsker at afslutte en fuld deltidsuddannelse.

Du kan se andre enkeltfagsmuligheder her.