Enkeltmodul - Master i Trivsel og psykologisk velfærd

Trivsel – fra begreb til undersøgelse

Dyk ned i trivsel og samfundsudvikling! Dette modul udforsker sociale tendenser og deres påvirkning på vores livsstil. Opdag metodiske tilgange til at skabe trivselsfremmende praksisser gennem refleksion over din egen praksis.

Søg optagelse

Enkeltmodul - Master i Trivsel og psykologisk velfærd

Trivsel – fra begreb til undersøgelse

Søg optagelse

Trivsel - fra begreb til undersøgelse
Aalborg
  • 13.000 kr.
En del af Master i Trivsel og psykologisk velfærd
Trivsel og psykologisk velfærd
Varighed
Efterår 2025
ECTS
Ansøgningsfrist
1. juni 2025

Velkommen til modulet Trivsel – fra begreb til undersøgelse. Dette modul giver dig en dybere forståelse af trivsel og hvorledes samfundets organisering har betydning for tillidsfremmende fællesskaber. Vi udforsker sociale tendenser som social acceleration, diagnosekultur mm. og deres indflydelse på vores livsstil. Gennem refleksion over din egen praksis udforsker vi metodiske tilgange til at analysere og forbedre dit arbejde med at skabe til trivselsfremmende praksisser.

Dette modul er skræddersyet til at uddanne kernepersonale, der arbejder med at sikre bæredygtig udvikling og trivsel i samfundet. Det er relevant for dig, der ønsker at styrke dine kompetencer inden for f.eks. private virksomheder, skoler, kommuner, sundhedspleje mm.

Skab værdi for dig og din organisation

Udbytte af modulet: Trivsel og Samfundsmæssige Tendenser:

Få et dybdegående indblik i forskningen om trivsels og betydningen af samfunds tendenser! Dette modul udruster dig med vigtig viden om trivslens grundbegreber og metoder til videnskabelig undersøgelse. Udover at udvikle metodiske færdigheder vil du opnå evnen til kritisk refleksion over trivsel og samfundsmæssige tendenser samt anvendelse af forskningsmetoder i praktiske studier.

Problem-baseret Læring

Vi tror på at læring sker bedst, når den er baseret på virkelige udfordringer. Derfor bruger vi problemorienteret projektarbejde (PBL), hvor du får mulighed for at anvende din viden i situationer fra egen hverdag. Gennem modulet får du muligheden for at håndtere udfordringer, der direkte vedrører din virksomhed eller organisation. Med personlig vejledning leder vi dig gennem processen, så du kan anvende teori i praksis med fokus på din konkrete situation.

Styrk dit netværk gennem tværfagligt samarbejde

Gennem dette modul får du mulighed for at netværke med andre faggrupper, hvilket beriger din forståelse af trivsel og samfundsudvikling. Samarbejdet åbner op for nye perspektiver og indsigter i komplekse psykologiske problemstillinger. Ved at dele viden og erfaringer med andre fagfolk kan du udvikle dine kompetencer og etablere værdifulde kontakter, der kan styrke din indsats for at fremme tillidsfremmende fællesskaber i din karriere.

Seminardatoer, undervisningssted og øvrige udgifter

Hør mere om uddannelsen

Er du klar til at tage det næste skridt i din uddannelse? Vi vil gerne holde dig opdateret og sørge for, at du er blandt de første, der får besked, når vi afholder arrangementer. Eller hvis du gerne vil høre mere om vores spændende uddannelse! Tilmeld dig og kom på listen.

Tilmeld dig her

Kontakt og spørgsmål

Adgangskrav og optagelse

Adgangskravene til uddannelsen består af to dele. Der stilles både krav om et bestemt uddannelsesniveau samt krav om relevant erhvervserfaring.

Muligheder for enkeltfag

Enkeltfag er en mulighed for dig, der ikke nødvendigvis ønsker at afslutte en fuld deltidsuddannelse.

Du kan se andre enkeltfagsmuligheder her.