ForsideUddannelseEfteruddannelseMasterTrivsel og psykologisk velfærd

Enkeltmodul - Master i Trivsel og psykologisk velfærd

Pædagogisk forebyggelse og forandring

Få værktøjer til at designe interventioner, der skaber reel forandring. Dyk ned i digitale temaer, børnefællesskaber, familie og leg for at forbedre børns trivsel.

Søg optagelse

Enkeltmodul - Master i Trivsel og psykologisk velfærd

Søg optagelse

Aalborg
  • 25.800 kr.
En del af Master i Trivsel og psykologisk velfærd
Trivsel og psykologisk velfærd
Forår 2026
Ansøgningsfrist
1. december 2025

Velkommen til valgfaget Pædagogisk forebyggelse og forandring
Dette modul er skræddersyet til dig, der ønsker at styrke dine evner til at skabe bedre trivsel og psykologisk velfærd for børn og unge. Vi fokuserer på at udstyre dig med konkrete værktøjer og viden til at designe interventioner og forandringsprocesser, der gør en forskel. Sammen dykker vi ned i temaer som den digitale verden, børnefællesskaber, familien, dannelse og leg for at adressere de udfordringer og muligheder, der påvirker børns trivsel i dagens samfund.

Skab værdi for dig og din organisation

Skabende Trivsel: Udvikling og Intervention i Pædagogiske Miljøer

I dette modul opnår du vigtig viden om nutidige tendenser og udfordringer inden for børn og unges trivsel. Udforsk diverse teorier og metoder til at skabe bæredygtige læringsmiljøer og relationer, der fremmer trivsel. Dygtiggør dig i at evaluere og vælge de bedste interventionsmetoder og formidle din viden på en reflekteret og engagerende måde. Opnå kompetencer til selvstændigt at identificere og tackle relevante problemstillinger i din praksis

Problem-baseret Læring

Vi tror på at læring sker bedst, når den er baseret på virkelige udfordringer. Derfor bruger vi problemorienteret projektarbejde (PBL), hvor du får mulighed for at anvende din viden i situationer fra egen hverdag. Gennem modulet får du muligheden for at arbejde med udfordringer, der er relevante for din egen virksomhed eller organisation. Gennem vejledning guider vi dig igennem processen, så du kan omsætte teori til praktisk kunnen.

Styrk dit netværk gennem tværfagligt samarbejde

Gennem modulet får du mulighed for at netværke med andre faggrupper, hvilket styrker dit professionelle netværk. Dette samarbejde giver dig nye perspektiver og en bredere forståelse af psykologiske problemstillinger. Ved at dele viden og erfaringer med andre fagfolk kan du udvikle dine kompetencer og skabe værdifulde kontakter, der kan støtte dig i din fremtidige karriere.

Seminardatoer, undervisningssted og øvrige udgifter

Kontakt og spørgsmål

Adgangskrav og optagelse

Adgangskravene til uddannelsen består af to dele. Der stilles både krav om et bestemt uddannelsesniveau samt krav om relevant erhvervserfaring.

Muligheder for enkeltfag

Enkeltfag er en mulighed for dig, der ikke nødvendigvis ønsker at afslutte en fuld deltidsuddannelse.

Du kan se andre enkeltfagsmuligheder her.