ForsideUddannelseEfteruddannelseMasterTrivsel og psykologisk velfærd

Enkeltmodul - Master i Trivsel og psykologisk velfærd

Forandringsagenten og organisatorisk forandring

Gennem samarbejde og vidensdeling styrker vi organisatorisk forankring, innovation, trivsel og psykologisk velfærd på arbejdspladsen. Vær med til at gøre en forskel!

Søg optagelse

Enkeltmodul - Master i Trivsel og psykologisk velfærd

Søg optagelse

Aalborg
  • 25.800 kr.
En del af Master i Trivsel og psykologisk velfærd
Trivsel og psykologisk velfærd
Varighed
Forår 2026
ECTS
Ansøgningsfrist
1. december 2025

Velkommen til valgfaget Forandringsagenten og organisatorisk forandring
I dette modul vil vi udforske, hvordan enkeltstående tiltag vedrørende trivsel og psykologisk velfærd kan integreres i større organisatoriske udviklingsprocesser og strategier. Vi vil sætte fokus på forskellige tilgange til organisatorisk forandring og lægge vægt på proaktiv deltagelse og lederskab for at sikre, at ændringerne bliver effektive og bæredygtige. Gennem modulet vil vi arbejde med at fremme organisatorisk forankring, vidensdeling og innovation, så trivslen og den psykologiske velfærd kan styrkes på arbejdspladsen.

Dette modul er skræddersyet til at uddanne kernepersonale, der arbejder med at sikre bæredygtig udvikling og trivsel i samfundet. Det er relevant for dig, der ønsker at styrke dine kompetencer til at arbejde med trivsel inden for f.eks. private virksomheder, skoler, kommuner, sundhedspleje mm.

Skab værdi for dig og din organisation

Dynamisk Organisationsudvikling: Handling og Refleksion

Dette modul udforsker teoretiske forståelser af organisatorisk forandring og udvikling i praksis. Vi dykker ned i kompleksiteten, paradokserne og omskifteligheden i organisatoriske rammevilkår og undersøger aktionslæring og aktionsforskning som metoder til forandringspraksis.

Du vil udvikle færdigheder i at analysere og vurdere udfordringer og muligheder i organisatoriske forandringsinitiativer samt lære at planlægge og deltage aktivt i disse processer.

Problem-baseret Læring

Vi tror på at læring sker bedst, når den er baseret på virkelige udfordringer. Derfor bruger vi problemorienteret projektarbejde (PBL), hvor du får mulighed for at anvende din viden i situationer fra egen hverdag. Gennem modulet får du muligheden for at arbejde med udfordringer, der er relevante for din egen virksomhed eller organisation. Gennem vejledning guider vi dig igennem processen, så du kan omsætte teori til praktisk kunnen.

Styrk dit netværk gennem tværfagligt samarbejde

Gennem modulet vil vi arbejde med at fremme netværk med andre faggrupper, hvilket styrker dit professionelle netværk. Dette samarbejde giver dig nye perspektiver og en bredere forståelse af organisatorisk forankring, vidensdeling og innovation, så trivslen og den psykologiske velfærd kan styrkes på arbejdspladsen. Ved at dele viden og erfaringer med andre fagfolk kan du udvikle dine kompetencer og skabe værdifulde kontakter, der kan støtte dig i din fremtidige karriere.

Seminardatoer, undervisningssted og øvrige udgifter

Kontakt og spørgsmål

Adgangskrav og optagelse

Adgangskravene til uddannelsen består af to dele. Der stilles både krav om et bestemt uddannelsesniveau samt krav om relevant erhvervserfaring.

Muligheder for enkeltfag

Enkeltfag er en mulighed for dig, der ikke nødvendigvis ønsker at afslutte en fuld deltidsuddannelse.

Du kan se andre enkeltfagsmuligheder her.