Frister
Hvis ansøgningsfristen er overskredet for det kursus du gerne vil ind på, kan du kontakte adgangskursus for at høre om det stadig er muligt at komme på kurset. Find kontaktoplysninger her.
1. januar
(Du kan søge fra d. 1. oktober)
- Det 1½-årige Adgangskursus til ingeniøruddannelserne
- Enkeltfag med start ultimo januar
- Det ½-årlige Adgangskursus til Maskinmesteruddannelsen med start ultimo januar
15.juni
(Du kan søge fra d. 1. marts)
- Sommerkurser/turbokurser.
1. juli
(Du kan søge fra d. 1. marts)
- Det 1-årige Adgangskursus til Ingeniøruddannelserne
- Det ½-årlige Adgangskursus til Maskinmesteruddannelsen med start august
- Enkeltfag med start august
Jeg har tastet forkert ved brugeroprettelsen
Svar: Du kan under fanen "Brugerprofil" ændre på dine personlige oplysninger, hvis du fx har tastet forkert under brugeroprettelsen.
Vigtigt: Rettelser gemmes ikke på allerede oprettede og afsendte ansøgninger. Kontakt venligst IT Support for at få overført dine ændringer til eksisterende ansøgninger.
Kan jeg ændre min mailadresse?
Svar: Nej, du kan ikke ændre din mailadresse. Hvis den mailadresse du brugte, da du loggede ind første gang, er blevet inaktiv, bedes du kontakte support@its.aau.dk for hjælp.
Jeg kan ikke logge ind
Svar: Har du logget ind på samme måde, som da du brugte Ansøgningsportalen første gang?
Loggede du ind med WAYF fra den institution, du er/har været studerende på, skal du vælge 'Log ind' og vælge institutionen på WAYF-listen.
Loggede du ind ved at oprette dig selv som bruger, skal du vælge 'Log ind som selvoprettet bruger'
Loggede du ind via NemID, skal du vælge 'Log ind med NemID'
Jeg har oprettet mig som bruger og kan ikke huske min adgangskode
Svar: Du kan bede om en ny adgangskode ved at klikke på 'Log ind som selvoprettet bruger' og herefter på 'Glemt adgangskode'. Oplever du her fejl, så kontakt support@its.aau.dk.
Jeg har aldrig modtaget aktiveringslink
Svar: Har du tjekket dit spam-filter? Hvis du ikke kan finde mailen, så prøv at bede om en ny adgangskode ved at klikke på "Log ind som selvoprettet bruger", og bed om en ny adgangskode.
Oplever du her fejl, så kontakt support@its.aau.dk
Aktiveringslinket er udløbet
Svar: Har du prøvet at kopiere linket og sætte det ind i en anden browser? Hvis du fortsat oplever fejl, så prøv at logge på ved at vælge "Log ind som selvoprettet bruger", og bed om en ny adgangskode. Oplever du her fejl, så kontakt support@its.aau.dk
Jeg er i tvivl om, hvorvidt i har modtaget min ansøgning?
Svar: I fanebladet "Se status på ansøgninger", kan du se status på din ansøgning. Hvis den står som status "Modtaget", har vi modtaget din ansøgning. Du får også et kvitteringsbrev i Ansøgningsportalen (fanebladet "Beskeder").
Jeg har ikke afsluttet min adgangsgivende uddannelse på ansøgingstidspunktet. Hvad skal jeg gøre?
Svar: Hvis du endnu ikke har afsluttet din adgangsgivende uddannelse ved ansøgningstidspunktet, skal du uploade en foreløbig dokumentation fx en studiejournal. Heraf skal det fremgå, hvornår du forventer at bestå din adgangsgivende uddannelse. Hvis du er studerende på en institution, som bruger STADS, kan du få Ansøgningsportalen til at hente dine beståede eksamensresultater.
Jeg kan ikke få ansøgnignsportalen til automatisk at hente mine eksamensresultater?
Svar: I Ansøgningsportalen har du mulighed for at hente dine eksamensresultater via ”Indhentning af data”. Bemærk, at det kun kan lade sig gøre, hvis du er eller har været indskrevet på en af de nævnte institutioner.
Hvis indhentningen ikke fungerer, så vil der stå en fejlmeddelelse under trinnet ”Indhentning af data”.
Selvom du oplever fejl, eller kom til at starte indhentning ved en fejl, kan du sagtens færdiggøre og indsende din ansøgning. Klik blot på ”Næste” for at gå videre i oprettelsen af din ansøgning. Du kan altid manuelt uploade dit eksamensbevis eller en studiejournal, der viser dine beståede aktiviteter, under trinnet "Krav og forudsætninger"
Vær opmærksom på, at du ikke kan hente eksamensresultater fra alle institutioner.
- Bilag skal så vidt muligt uploades i PDF-format
- Eksamensresultater skal være samlet i én PDF
- Sørg for at bilagene er letlæselige og at al tekst er horisontal
- Det er ikke muligt at indsætte links (fx til studieordninger)
- Den maksimale tilladte størrelse for filer er 10MB
Jeg har modtaget en rykker - hvordan uploader jeg yderligere dokumentation?
Svar: Har du modtaget en rykker, så gå først til fanen "Beskeder" for at orientere dig om, hvilke dokumenter du er blevet rykket for. Under fanen "Se status på ansøgninger" vil du nu kunne vælge at redigere din ansøgning. Du vil nu se proceslinjen for ansøgningsprocessen. Gå til "Dokumentation". Læg mærke til områder markeret med gul/orange - det er hér, du skal uploade den ønskede dokumentation. Vær opmærksom på, om der er flere end ét område, der er markeret med gul/orange. Du skal uploade dokumentation hvert sted, som er angivet med gul/orange. Når du har gjort dette, trykker du videre i ansøgningsprocessen og gensender din ansøgninger i det sidste trin.
Jeg ved ikke, hvilken dokumentation jeg skal uploade?
Svar: Har du modtaget en rykker, så gå først til fanen "Beskeder" for at orientere dig om, hvilke dokumenter du er blevet rykket for. Sagsbehandleren har i beskeden specificeret, hvilke dokumenter der kræves af dig.