Kandidat
International Virksomhedskommunikation i Engelsk
Derfor skal du læse uddannelsen
Aalborg
2-årig uddannelseDansk
Kandidat
International Virksomhedskommunikation i Engelsk
Derfor skal du læse uddannelsen
Aalborg
2-årig uddannelseDansk
Engelsk, PR, branding og international markedskommunikation
På denne uddannelse kan du fordybe dig i engelsk, samtidig med at du bliver ekspert inden for PR, branding og strategisk markedskommunikation. Du arbejder bådemed de teoretiske aspekter af fagområderne og med praktiske opgaver, som kræver, at du kombinerer kompetencer inden for PR, sprog og markedskommunikation, fx cases og praktik.
Via specialiseringer og valgfag kan du supplere dine kompetencer og specialisere dig inden for Markedskommunikation og Organisation & ledelse.
Denne 2-årig kandidatuddannelse bygger naturligt oven på bacheloruddannelserne i International Virksomhedskommunikation. Du kan også søge ind, hvis du har en anden sproglig BA-uddannelse med engelsk.
I uddannelsen er der særligt fokus på:
- Virksomhedens image og identitet
- PR og strategisk markedskommunikation
- Virksomheden og dens kommunikation i den globale verden
- Engelsk sprogbrug og sprogforståelse
På studiets 3. semester tager du et projektorienteret forløb (praktik) i en virksomhed med en varighed på 3-6 måneder. Her lærer du at kombinere de teoretiske kompetencer fra studiet med praktiske færdigheder, og du skriver en opgave på baggrund af forløbet.
Karrieremulighederne er mange i internationalt orienterede virksomheder. Det kan fx være inden for strategisk kommunikation og formidling, markedskommunikation og PR, oversættelse og tekstproduktion, projektledelse og -planlægning, grafisk fremstilling og webarbejde eller konsulent- og analysearbejde.
Fagligt indhold
Uddannelsen har fokus på PR, branding og international markedskommunikation og integrerer disse fagområder med sprogfagene. Du får solide kompetencer inden for engelsk sprogbrug, sprogforståelse og oversættelse. Samtidig opnår du stærke kompetencer i teori og praksis inden for virksomheders image og identitet, PR, branding og strategisk kommunikation, web og sociale medier samt global og interkulturel kommunikation og formidling.
Du træner at arbejde selvstændigt og i grupper, og du styrker kompetencen til at tænke proces- og løsningsorienteret. Du lærer desuden at omsætte din viden til praksis, fx i projektarbejdet hvert semester og ved det projektorienterede forløb (praktik) i en virksomhed, hvor du træner dit fremmedsprog og samtidig beskæftiger dig med internationalt orienterede arbejdsopgaver.
Du får kompetencer til at styrke danske og internationale virksomheder på internationale markeder, og du arbejder med virksomheders markedskommunikationsaktiviteter, fx i forbindelse med eksportfremstød og konsolidering på det globale marked. Med dine engelskkundskaber på højt niveau lærer du desuden at håndtere og kvalificere dokumenter til intern og ekstern brug, herunder at oversætte og selvstændigt udarbejde professionelle tekster på engelsk. Endvidere trænes du i at arbejde med virksomhedens professionelle strategiske kommunikationsindsats på både danske og internationale markeder og håndtere relationer til samarbejdspartnere og kunder.
Læs mere under ”Studiets moduler”.