
Fakta
Modulet introducerer de studerende til begrebet om hybrid undervisning, og hvordan man didaktisk kan tilrettelægge hybride forløb som underviser. Hybrid forstår vi i modulet dels som kreative sammentænkninger af online og onsite-undervisning, men hybriditet dækker over produktive og kreative blandinger af mange forskellige elementer, såsom formel/uformel, institutionel/ikke-institionel, analog/digital, disciplinært/interdisciplinært.
I modulet skal vi arbejde teoretisk med, hvordan vi kan forstå og konceptualisere hybrid undervisning og læring, og hvordan det adskiller sig fra fx blended learning og flipped classroom. Vi skal også arbejde i praksis med design og tilrettelæggelse af hybride forløb, hvor vi skal eksperimentere med, hvorledes forskellige digitale teknologier kan indgå i hybrid undervisning, og hvordan man arbejde med forskellige former for hybriditet.
Praktisk om modulet
- Undervisere:
- Thomas Ryberg, professor (AAU)
- Christian Dalsgaard, lektor (AU)
- Rikke Toft Nørgaard, lektor (AU)
- Type: Valgmodul (5 ECTS) under temarammen "Digital didaktik". Se modulbeskrivelse i studieordning her.
- Sted: Ud over face-to-face-seminarer vil det meste af undervisningen i forløbet foregå virtuelt.
Seminardatoer, undervisningssted og øvrige udgifter
Muligheder for enkeltfag
Enkeltfag er en mulighed for dig, der ikke nødvendigvis ønsker at afslutte en fuld deltidsuddannelse.