
Fakta
Esport er verdens hurtigst voksende sportsgren. Samtidig åbner esport aktiviteter for en lang række læringspotentialer. Det omhandler især muligheder for at udvikle kompetencer i samarbejde, planlægning og kommunikation. Men esport kan også kobles til læring indenfor mange forskellige fagområder, herunder markedsføring, psykologi og entreprenørskab samt skolefag som dansk eller engelsk. Samtidig kan esport bidrage til at fremme motivation, selvregulering og trivsel blandt spillere.
På dette modul søger vi at udforske en didaktik for, hvordan man kan rammesætte, facilitere og evaluere esport aktiviteter i pædagogiske og læringsmæssige kontekster - herunder foreningsliv, specialundervisning, efterskoler, SFO’er, folkeskoler eller gymnasier. Formålet med modulet er således at undersøge potentialerne i samt afprøve didaktiske principper for, hvordan esport aktiviteter kan bidrage til læring og udvikling af deltagere.
Praktisk om modulet
- Undervisere:
- Thorkild Hanghøj, professor MSO, ph.d., Aalborg Universitet, København
- Rune Kristian Lundedal Nielsen, lektor, ph.d., IT Universitetet.
- Type: Valgmodul (5 ECTS) under temarammen "Digital didaktik".
- Studieordning: læs modulbeskrivelse.
- Sted: Ud over face-to-face-seminarer vil det meste af undervisningen i forløbet foregå virtuelt.
Seminardatoer, undervisningssted og øvrige udgifter
Muligheder for enkeltfag
Enkeltfag er en mulighed for dig, der ikke nødvendigvis ønsker at afslutte en fuld deltidsuddannelse.