Nyhed
Tilfredshedsundersøgelse giver ITS positiv feedback
Lagt online: 18.01.2019

Nyhed
Tilfredshedsundersøgelse giver ITS positiv feedback
Lagt online: 18.01.2019

Tilfredshedsundersøgelse giver ITS positiv feedback
Nyhed
Lagt online: 18.01.2019
Nyhed
Lagt online: 18.01.2019
AAU It Services (ITS) har i efteråret 2018 gennemført sin anden, årlige brugertilfredshedsundersøgelse. Undersøgelsens formål er at give en overordnet indsigt i den generelle brugertilfredshed med den tilbudte it-service og support på Aalborg Universitet blandt ansatte og studerende.
Undersøgelsen er en opfølgning på den brugertilfredshedsundersøgelse, som ITS gennemførte i 2017. Med nu to årlige undersøgelser i hus, er der dannet et godt grundlag for sammenligning år for år. Derudover danner undersøgelserne afsæt for de indsatsområder, ITS vil bruge tid og kræfter på for at understøtte AAU med it, service og support på bedst mulig vis.
Brugertilfredshedsundersøgelsen viser ansatte og studerendes vurdering af en lang række services og systemer. Overordnet afdækker undersøgelsen en flot stigning i den generelle tilfredshed med it-services på AAU i 2018. I 2017 var der for hver utilfreds respondent 9 tilfredse. I 2018 er der hele 16 tilfredse respondenter for hver utilfreds respondent. Du kan se nærmere om undersøgelsernes metodiske tilgang og detaljerede resultater på vores website:
Se de samlede resultatrapporter fra brugertilfredshedsundersøgelsen 2017 og 2018 her
Supportchef Michael Collin er meget tilfreds med resultatet af undersøgelsen og den gode feedback, som brugerne har givet:
- Vi er naturligvis meget glade for, at brugertilfredshedsundersøgelsen i 2018 viser en stigning i antallet af tilfredse brugere. Det er hele pointen med alt, hvad ITS laver, men vi kan altid blive endnu bedre. Derfor er det også guld værd, at undersøgelsen afdækker nogle af de områder, vi med fordel kan sætte ind på at forbedre, og her har vi allerede forbedringsplaner for 2019 i støbeskeen. En stor tak skal lyde til de mange ansatte og studerende, der har brugt tid og energi på at deltage i undersøgelsen - det er en vigtig brik, i al den feedback vi får, til hele tiden at gøre alt, hvad vi kan, for at understøtte AAU bedst muligt med it-services og support, fortæller Michael Collin.
Idet brugertilfredshedsundersøgelserne bruges til at målrette indsatser til forbedring, repræsenterer de en helt konkret mulighed for, at ansatte og studerende aktivt kan påvirke, hvad ITS skal sætte kræfter ind på. Således peger resultaterne af brugertilfredshedsundersøgelsen 2018 også på nogle områder, der med fordel kan undersøges nærmere eller laves indsatser i forhold til. Disse services er:
ITS-ledelsen arbejder i øjeblikket på planlægningen af indsatser i indeværende år, men har allerede defineret en konkret forbedringsplan, der opstartes i første kvartal i 2019, med overskriften "Brugerperspektiv på ITS-services". Indsatsen vil fokusere på bl.a. AV-understøttelse af undervisning, eksamen og Ph.d.-forsvar og vil bl.a. tage udgangspunkt i besvarelserne fra brugertilfredshedsundersøgelsen 2018.