Stabilt ansøgertal til Aalborg Universitet

Aalborg Universitet har i år modtaget 13.445 ansøgninger. Der er generel fremgang inden for ingeniørfagene, og desuden har flere kvinder søgt ind på både STEM- og ingeniøruddannelserne.

Stabilt ansøgertal til Aalborg Universitet

Af Jeannette Bylov og Nina Hermansen, AAU Kommunikation & Public Affairs

Aalborg Universitet (AAU) er fortsat et attraktivt sted at studere. Det står klart efter, at årets søgetal til de videregående uddannelser er offentliggjort. 13.445 ansøgere har søgt ind på AAU, hvilket er en stigning på 0,5 procent i forhold til året før.

Overordnet fordeler ansøgningerne til AAU sig stabilt sammenlignet med tidligere år. Der ses en lille stigning i antallet ansøgninger til ingeniørfagene. Særligt AAU’s ingeniøruddannelser i Esbjerg har fået en flot fremgang med en stigning på 32,1 procent i antallet af ansøgninger, hvoraf 40 procent af ansøgerne er kvinder.

Endelig er AAU’s nye engelsksprogede bachelor i erhvervsøkonomi, Economics and Business Administration, kommet godt fra start. Knap 560 har søgt om optagelse på uddannelsen.

Den 26. juli får alle ansøgere besked, om de får studieplads på Aalborg Universitet.

Kilde: Interne nøgletal, AAU