Besøg
Udvikling af multiplayer spil

Besøg
Udvikling af multiplayer spil

Udvikling af multiplayer spil
Besøg
Besøg
Kort beskrivelse af aktiviteten: Denne workshop tager eleverne med ind i processen med at udvikle et nyt multiplayer spil. Den fokuserer på, hvordan man går fra en simpel case, til en konkret ide der løser en problemformulering gennem spil.
På workshoppen vil vi bruge Mind Maps, Toys (Spil-orienteret paper prototype) og High-level design (Konkret spil beskrivelse), som har til formål at simplificere og konkretisere specifikke ideer til et spil.
Underviserne er to studerende, som bruger deres projekt fra 2. semester ”Quantum Survivors” til at demonstrere et eksempel på et produkt, der svarer på en problemformulering.
Denne workshop har relevans for eleverne på Digitalt Design og Udvikling, da den bygger oven på metoder som paper prototype og mindmap. Derudover forbereder workshoppen eleverne på user-testing da de får indblik i, hvad der er vigtigt for deres problemformulering. Det er ikke nødvendigt at vide noget om paper prototyping i forvejen, men kan være en fordel.
Karakter af besøgets indhold: Kreativ udviklings-workshop
Faglig relevans: Informatik, innovation, digitalt design, programmering og udvikling
Nøgleord: Innovation, informatik, workshop, kreativitet, medier, it, teknologi, spil, programmering
Forventet niveau: 1.g, 2.g. og 3.g.
Forberedelse: Besøget kræver ingen forberedelse.
Udbytte: Eleverne får indsigt i metoder til udvikling af multiplayer spil
Maks. antal personer: 20-30
Tidspunkter for besøget: Aftales med kontaktperson.
Besøgets varighed: 3-5 timer
Mødested: Vi mødes i receptionen på Aalborg Universitet i København, A.C Meyers Vænge 15, 2450 København SV
Kontaktperson: Mette Dahl Olander, AAU Kommunikation, medol@adm.aau.dk, Tlf: 3115 8363