Kom til rundvisning på Aalborg Universitet

I anledningen af Aalborg Universitets 50-års jubilæum inviterer vi nordjyderne til gratis rundvisning på campus i Aalborg Øst. Rundvisningen er en rejse rundt i universitetets historie, og hvad der foregår i dag.

• 25.09.2024 Kl. 14:00 - 17:30

• Dansk

• On location

25.09.2024 Kl. 14:00 - 17:3025.09.2024 Kl. 14:00 - 17:30

Dansk

On location

Kom til rundvisning på Aalborg Universitet

• 25.09.2024 Kl. 14:00 - 17:30

• Dansk

• On location

25.09.2024 Kl. 14:00 - 17:3025.09.2024 Kl. 14:00 - 17:30

Dansk

On location

Kom til gratis rundvisning og oplev livet på Aalborg Universitet helt tæt på.

I september har Aalborg Universitet 50-års jubilæum. Siden før universitetet åbnede i 1974, har vi haft nordjydernes opbakning – og dét vil vi gerne sige tak for!

Derfor inviteres alle nordjyder til rundvisning på campus i Aalborg Øst. Rundvisningen er en rejse rundt i universitetets historie, og hvad der foregår i dag.

Rundvisningen foregår i hold. Turen begynder i Fibigerstræde 15A. Man kommer forbi de ældste dele af universitetet og hører om begyndelsen, og om de nyeste aktiviteter. Turen er ca. to km lang, varer små to timer og slutter samme sted.

Undervejs besøges en række forskere i deres laboratorier og auditorier.

Program

1 På AAU Energi forsker de i fremtidens klimavenlige teknologier. Der fortæller lektor Thomas Helmer Pedersen om, hvordan man laver grønne brændstoffer som for eksempel kan bruges af jetfly.
2 På Institut for Sociologi og Socialt arbejde deler professor Anja Jørgensen ud af sin viden om den vedvarende vandring fra land til by, som fører til tættere byer med mere adskilte nabolag og til større forskel landsbyerne i mellem.
3 Elektroniske Systemer åbner dørene for et besøg, hvor lektor Simon Bøgh viser en robot, der kan køre på Mars, og robothunde, der er bygget til at hjælpe mennesker. Begge bruger kunstig intelligens for at kunne fungere.
4 AAU SUND åbner for Anatomisalen, hvor professor Tue Bjerg Bennike og lektor Louiza Bohn Thomsen præsenterer menneskets anatomi. Ph.D.-studerende Rasmus Leck Kæseler inviterer ind i EXOTIC-laboratoriet, hvor der forskes i robotarme og exoskeletter.

OBS: Vi gør opmærksom på at man går og står i samlet to timer. Turen er ca. 2 km lang og slutter samme sted, men er ikke egnet for gangbesværede. Rundvisningen foregår i hold.

Find vej

Tilmeld dig til rundvisningen her. Vi glæder os til at se dig!

Tilmeld dig her

Tilmeld dig til rundvisningen her. Vi glæder os til at se dig!

Tilmeld dig her