AAU Alumni
FAQ
FAQ
En alumne fra AAU er en tidligere studerende på Aalborg Universitet. Hvis du har afsluttet en bachelor-, kandidat-, Master eller diplomuddannelse fra Aalborg Universitet, kan du blive medlem af AAU Alumni her.
Alumnenetværket er en del af Aalborg Universitet, og alle alumner er meget velkomne til at blive en del af AAU Alumni. Du kan oprette profil i netværket som:
- Tidligere studerende som har afsluttet en adgangsgivende uddannelse på AAU.
- Nuværende studerende, herunder også Masterstuderende.
- Ph.d. der har en forsvarsdato registreret.
Som medlem af netværket har du mulighed for at holde kontakten til Aalborg Universitet, tidligere uddannelse, undervisere og medstuderende. Du får blandt andet:
- opdatering af nyeste viden og forskning
- adgang til forskellige events og arrangementer
- generelle og fagspecifikke nyheder tilsendt
- mulighed for employer branding og rekruttering af studerende og kandidater
- mulighed for at bidrage med din viden, kompetencer og personlige erfaringer ved at engagere dig som eks. mentor, oplægsholder mm.
- mulighed for at komme tættere på AAU's start-up og spin-out miljøer
Desuden får du en række medlemsfordele, du kan læse om her.
Det er dit ansvar at sikre, at oplysningerne om dig i alumnenetværket er korrekte og opdaterede, herunder at der altid er en gyldig e-mailadresse registreret, så vi kan kontakte dig med relevante tilbud, invitationer og nyheder.
Medlemskabet er gratis og løber, indtil du aktivt melder dig ud. Hvis du ikke længere ønsker et medlemskab af AAU Alumni, kan du udmelde dig ved at skrive til os gennem vores kontaktformular.
Hvis du af en eller anden grund ikke længere ønsker at være en del af AAU Alumni, har du mulighed for at melde dig ud. Du bedes da sende en henvendelse via kontaktformularen, hvor du oplyser dit fulde navn og skriver, at du gerne vil meldes ud af alumnenetværket. Oplys gerne, hvorfor du ikke længere ønsker at være medlem (ikke et krav).
Hvis du gerne vil modtage nyhedsmails, skal du oprette dig som alumne og i den forbindelse markere, hvilke interesseområder du gerne vil have nyheder fra. Du kan også løbende modtage nyheder ved at følge os på Facebook og LinkedIn.
Overordnet set er AAU Alumni ét samlet netværk, som giver alle medlemmer samme grundlæggende informationer og muligheder.
Som medlem kan du dog skræddersy, og derved tilvælge yderligere fagområder, du har interesse inden for, og som du ønsker, at AAU også sender dig information omkring. Dette gør du enten, når du tilmelder dig netværket, eller i takt med, at dine interesser og præferencer ændrer sig.
Det er institutterne, der har etableret de fagspecifikke områder inden for rammerne af AAUs alumnenetværk, og det er institutterne, der leverer indhold og står for de forskellige tilbud og muligheder, som alumnerne kan engagere sig i.
Du skal rette henvendelse til dit tidligere studie, hvis du ønsker at få kontakt til dine tidligere undervisere og medstuderende.
Du skal kontakte det udstedende studienævn, som kan gensende dit digitale bevis til din e-Boks.
Find kontaktoplysninger på studienævnet her.
Du modtager kun ét originalt eksamensbevis efter at have afsluttet din uddannelse. Hvis du mister dit eksamensbevis, kan universitetet fremskaffe en kopi af dit eksamensbevis eller en karakterudskrift. Du skal kontakte Studiedata på studiedata@adm.aau.dk, som kan sende en kopi af eksamensbeviset til dig.
HVAD GØR JEG:
Du skal indsende en anmodning om en kopi af dit eksamensbevis til Studiedata på studiedata@adm.aau.dk.
Navn, fødselsdato/studienummer skal fremgå af anmodningen. Kopi af eksamensbeviset sendes til din e-Boks. Bemærk, at der kan være tre ugers ventetid.
Hvis du har fået ny mailadresse, kan du opdatere din mail her.
AAU Alumni udsender nyhedsmail til den mailadresse, du er oprettet med i alumnenetværket. Hvis du ikke længere modtager nyhedsmails, kan det skyldes, at du har skiftet mailadresse. Du kan rette din mail her.
Du bør også for god ordens skyld tjekke dit spamfilter. Bliver vi eventuelt fanget i dit spamfilter, så husk at fjerne spammarkeringen.
Hvis intet af ovenstående løser problemet, kan du sende en meddelelse via vores kontaktformular. Henvendelsen vil sendes til den rette afdeling for videre håndtering.
Du kan afmelde dig vores nyhedsmailved at opdatere dine præferencer her.
Som dimittend har man adgang til sin studentmail op til tre måneder efter endt uddannelse. Efter tre måneder lukker din studentmail-konto og indholdet slettes. AAU Alumni kan desværre ikke være behjælpelig med adgang til studentmail. Evt. henvendelse skal rettes direkte til tidligere studie.
Du skal kontakte AUB og forhøre dig om mulighederne for at benytte deres services på de enkelte lokationer. Læs, hvad du som alumne har adgang til på AUB.
Du skal kontakte dit studie for at høre, om de har et mentorprogram og mulighederne for, at en alumne kan være mentor for dig.
Mangler du stadig svar på et spørgsmål? Kontakt os endelig ved at sende en besked her.